Založit novou webovou stránku nebo e-shopChci nový web

Informace pro rodiče

Mistrovský turnaj Senohraby neděle 22.4.

Sraz tam: 9.00

9.30 - 12.00hod

Nominace: Novotný, Hořák, Ševčík, Kračmár, Trestr, Kočí, Reichl, Žemlička

Zelený dres, souprava, kopačky, míč, pití, chrániče,

 

Miniliga České Budějovice neděle 22.4.

Sraz tam 13.50

14.30- 17.00hod

Adresa: V hluboké cestě 2288, České Budějovice

Nominace: Doležal, Bust, Drahota, Trantina, Stejskal, Vaněček, Král, Muller,

Zelený dres, souprava, kopačky, míč, pití, chrániče,

Tréninky  JARO

Út: 16.45 - 18.00 - Struhařov

St: 16.45 - 18.00 - UMT Benešov

Pá: 16.45 - 18.00 - Struhařov

 

Schůzka rodičů, vedení a sponzora SK Benešov
 2.5.2018 místo zasedačka SK Benešov čas dle dohody účast opravdu nutná
 

Jaké jídlo připravit na celodenní turnaj?

Není sporu o tom, že správný výběr potravin, dobře sestavený jídelníček a správně na stavená výživová pravidla společně s pitným režimem pomáhají zlepšit výkonnost malých fotbalistů. Na druhou stranu špatné složení stravy a nedodržování doporučených pravidel může výkon výrazně poškodit. Jak z krátkodobého, tak dlouhodobého hlediska.

V článku Co k jídlu před a po tréninku nebo zápase? jsme řešili otázku co a kdy by měli rodiče malých fotbalistů připravit svým dětem před a po jednotlivém zápase nebo tréninku. Co a kolik jídla připravit dětem na celodenní turnaje?Strava před turnajem, v jeho průběhu, tak po jeho skončení má jak fyziologické, tak psychologické dopady. Proto je důležité, aby hráči, rodiče i trenéři nebrali problematiku přípravu stravy a její konzumaci na lehkou váhu.

Neexistuje žádný zázračný recept, ani potraviny, které vám dají jistotu, že výkon bude perfektní. Každý hráč je individualitou, každý mám jiné stravovací návyky, jiné potřeby, ale existují základní pravidla, která by měla být dodržována.

Pokud malý fotbalista tráví část nebo celý den na turnaji, kde odehraje několik zápasů v řadě, je třeba průběžně dodávat tělu energii. Doplňování energie mezi zápasy pomůže nejen k lepšímu výkonu a lepší výdrži, ale také k lepší regeneraci po turnaji.

Protože celodenní turnaje obvykle začínají brzo ráno, tak je třeba, aby kvalitní a bohatá byla již večeře den před turnajem.Co k jídlu před turnajem?

Jídlo (snídaně) podávané před turnajem by mělo být bohaté na cukry, mělo by obsahovat přiměřené množství bílkovin a naopak bychom se měli vyhnout potravinám s velkým obsahem tuku.

Pro snídani před turnajem jsou nejvhodnější ovesné kaše s medem, marmeládou případně s ořechy nebo semeny, cereálie s mlékem, toust s marmeládou, ovocná smoothie, jogurtové nápoje nebo rýžová kaše se sušeným ovocem. 

V každém případě by se mělo jednat o dobře stravitelné jídlo, které by měli hráči dostat nejpozději hodinu, ale spíše dvě před začátkem turnaje.Co k jídlu během turnaje?

V průběhu turnaje by hráč měl konzumovat "vyzkoušené" a "osvědčené" potraviny, které by měl vždy konzumovat v přiměřeném množství. Spíše po menších porcích, ale pravidelně. Pravidelný přísun energie v podobě malých svačin zklidní žaludek, zajistí vstřebávání žaludečních šťáv a nedojde k pocitu hladu.

Pro svačiny v průběhu turnaje jsou ideální müsli tyčinky nebo ovoce jako jablko, banán nebo pomeranč. Pro drobné občerstvení je možné vzít si několik hrozinek, sušených meruněk nebo hrst lněných nebo dýňových semen. Pokud to má hráč vyzkoušené, tak je možné využít i speciální sportovní tyčinky. 

Pokud je turnaj dlouhý, tak roli hlavního jídla mohou zastoupit sendviče nebo tortilly s plátky přírodního kuřecího nebo krůtího masa, se zeleninovou oblohou (rajče, salát, okurka, ...). Případně celozrnné pečivo se šunkou a nízkotučným sýrem.

Pitný režim během turnaje

Během turnaje, který má na programu několik zápasů, se musíme vyvarovat rizika v podobě dehydratace. Dehydratace může být způsobena buď nedostatečným příjmem tekutin nebo také jejich nadměrnou ztrátou.  

K doplnění nebo náhradě tekutin je nejvhodnější buď obyčejná voda ochucená citronem, případně kvalitní středně mineralizované vody.V průběhu turnaje se u malých fotbalistů dostavit křeče. V jejich prevenci pomáhá přísun a doplnění hořčíku.Nevhodné jsou jsou příliš sladké nápoje (Coca-Cola, Sprite, Fanta, Kofola). Tyto nápoje mají vysoký obsah cukru, což u hráčů zvyšuje pocit žízně. Nápoje naproti mineralizovaným vodám navíc tělu nedodají potřebné minerály, které hráč ztrácí během utkání. Stejně tak nápoje s obsahem CO2 není vhodné pít před a během zátěže.

Pro děti se v žádném případě nedoporučují energetické nápoje.

 

PROSÍM O VYPLNĚNÍ!!!!!!

http://skbenesov2009.websnadno.cz/zdravotni_zpusobilost.pdf

 

Číslo účtu: 271987919/0300

Nové číslo účtu, při platbě vždy uvádějte ve zprávě pro příjemce celé jméno dítěte

TOPlist